تدریس خصوصی مدیریت بازاریابی و فروش

Marketing and Sales Management

آموزش اصول مدیریت بازاریابی و مدیریت فروش بر اساس

کتاب کاتلر همراه با جزوه و ارائه اسلاید اموزشی

بر اساس کتب دانشگاهی داخل و خارج از کشور مانند فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده و سایر کتب به زبان فارسی و یا انگلیسی

تعاریف بازاریابی:
بازاریابی یک فرایند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن افراد و گروهها آنچه را میخواهند و نیاز دارند ازطریق خلق، ارائه و تبادل کالا با یکدیگر بدست می آورند.
بازاریابی فـــــرایندی است که به وسیله آن سازمانها به صورت خلاق، مولد و سودآور با بازار ارتباط می یابند.
بازاریابی دانش انطباق و همسـویی منابع انسانی، مالی و فیزیکی سازمانها با خواست ها و نیازهای مشتری است.
بازاریابی یعنی شناخت نیاز و خواست‌های دقیق مشتریان یک بازار هدف کاملاً تعریف شده و ارائه محصول (کالا یا خدمت) به آن مشتریان، به نحوی که بتواند نسبت به رقبا ارزش بیشتری به مشتریان ارائه کند و در بلندمدت هم برای شرکت سودآوری داشته باشد.


مارکتینگ چیست؟ 
شناسایی، شناساندن و افزایش رضایت مشتری 

مفاهیم اساسی بازاریابی:
نیاز: نیاز حالت محرومیت از چیزی در شخص می باشد. وقتی نیازی تامین نشده باشد شخص دو راه حل پیش رو دارد. اول بدنبال چیزی می باشد که نیاز را تامین کند و دوم تلاش می کند که بنحوی نیاز را تعدیل کند و شدت آنرا کاهش دهد. 

خواسته : تمایلی که پس از نیاز ایجاد می گردد یا میل به برآوردن نیازهاست.
خواسته ها بر حسب امکاناتی که تامین کننده نیازها هستند تعریف می شوند. فروشندگان ممکن است از بیماری«نزدیک بینی بازاریابی» (Marketing myopia) در رنج باشند اینان آنچنان در محصولات خود غرق شده اند که فقط به خواسته های فعلی توجه دارند و دور اندیشی در خصوص شناخت نیازها ی مشتریان را از دست داده اند.

تقاضا: درخواست برای کالایی خاص که قدرت خرید آن وجود داشته باشد. خواسته ها وقتی با قدرت خرید همراه باشند تبدیل به تقاضا می شوند و مردم تقریبا دارای خواسته هایی نامحدودند اما در برابر منابع محدودی قراردارند و در چارچوب خواسته ها ومنابع معین، کالاهایی را برمی گزینند که منافع و مزایای حاصله رضایت ایشان را حداکثر کند.

کالا: هر چیزی که جهت ارضاء نیازها وخواسته ها ی مردم در بازار ارائه شود توانایی تامین یک نیاز یا خواسته را داشته باشد. هر چیزی که بتوان برای جلب توجه، بدست آوردن ، استفاده یا مصرف، در بازار عرضه کرد و توانایی تامین یک خواسته یا نیاز را داشته باشد کالا تلقی می شود.

مبادلات: دریافت محصول و خدمات در قبال ارائه چیزی بازاریابی وقتی تحقق می یابد که مردم برای تامین نیازها و خواسته ها ی خود تصمیم به مبادله بگیرند. براین اساس همانطوریکه تولید ایجاد ارزش می کند مبادله نیز ایجاد ارزش می کند چرا که مبادله امکانات مصرفی بیشتری در اختیار مردم قرار می دهد. 


معاملات: (واحد اندازه گیری بازاریابی به شمار می رود، یک معامله شامل داد و ستد فایده بین طرفین معامله است) مبادله، هسته مرکزی بازاریابی است اما معامله، واحد اندازه گیری بازاریابی بشمار می رود. تمام معاملات با پول صورت نمی گیرد خدمات نیز در معاملات پایاپای می توانند بجای کالا مورد استفاده قرار گیرند. 

بازارها: به مجموعه ای از خریداران بالقوه و بالفعل یک کالا، بازار اطلاق می شود. در یک جامعه باافزایش تعداد افراد و معاملات، تعداد بازرگانان و بازارها نیز افزایش می یابد و یک بازار می تواند حول محور کالا، خدمت، و یا هر چیز با ارزش دیگری تشکیل شود. 

مشتری کیست ؟
مشتری مهمترین بازدید کننده در محدوده کار ماست. او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم. او مزاحم کار ما نیست، او هدف کار ماست. او یک بیگانه در کار نیست, او بخشی از آن است. ما با انجام کا ربرای او, لطفی در حق او نمی کنیم. اوست که با فراهم کردن این فرصت به ما لطف می کند. 

... 

تدریس خصوصی مدیریت توسط
فوق لیسانس مدیریت MBA و دکتری مدیریت
09126465584
در شهر تهران - حسنی 
۰ لایک
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تدریس خصوصی مدیریت توسط فوق لیسانس مدیریت MBA , دکتری مدیریت

15 سال سابقه تدریس -
13 سال تجربه اجرایی و مشاوره مدیریت
در شهر تهران - حسنی

09126465584
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
Cutly
business plan
بیزینس پلن برای کانادا
لیست
مشاوره
بیزینس پلن چیست؟
چگونه یک NFT بسازیم و بفروشیم؟!
طرح توجیهی برای کانادا
مشاوره تولید
عوامل موثر بر تصمیم گیری
آرشیو مطالب
موضوعات
مدیریت (۱۶)
بازاریابی (۷)
فروش (۲)
دروس مدیریت (۱)
تدریس خصوصی (۱)
مدیریت استراتژیک (۱)
پیوند ها
Hansa Tek Netics
مدیریت
Business-plan-company
Maple
women book
فروش
بیزینس پلن
پیوندهای روزانه
آموزش حرفه‌ای مدیریت